Ouders hier en Vakantieplannen maken! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu Ouders hier en Vakantieplannen maken! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu

Ouders hier en Vakantieplannen maken!

Door: Aukelien

Blijf op de hoogte en volg Aukelien

24 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hej iedereen!

Voor de verandering is het weer eens een drukke tijd geweest ;). M’n ouders zijn ook in het land, en dus heb ik daar ook wat dingen mee ondernomen, onder het huiswerk maken door. Erg leuk om weer eens iemand van thuis te spreken en een beetje bij te praten (in het Nederlands!). Ze hadden ook een hoop zooi van thuis meegenomen (UvT-shirtje, drop, pepernoten voor 5 december, tijdschriftjes) dus daar kon ik ook weer even mee vooruit. Ook school is weer lekker hectisch, maar daar ga ik nu niet meer over zeuren, want dat is toch alweer bijna voorbij :).
Zaterdagavond de 12e kwamen m’n ouders dus aan in Kaapstad, na een goede vlucht, en zondagochtend kwamen ze mijn huisje even bekijken. Lekker bij zitten kletsen en daarna gaan lunchen op het V&A Waterfront, waar hun hotel ook dichtbij is. Ze hadden trouwens wel geluk, want het weer is een stuk beter geworden (heerlijk, rokjes en jurkjes-weer!). Woensdag heb ik ze een rondleiding over de universiteit gegeven en zijn we naar Rose Memorial, een uitzichtpunt een stukje boven de universiteit, geweest. Afgelopen zondag zijn we, met twee van mijn huisgenootjes, naar Robben Eiland geweest. Erg indrukwekkend! Het frustrerende alleen is dat die blanke Zuid-Afrikanen (die vaak nog best racistische ideeën hebben), daar dus niet heengaan, en dus ook de boodschap niet meekrijgen. Maargoed, dat is dus de wat mindere kant van Zuid-Afrika (erg vervelend als je in de kroeg wordt aangesproken op het feit dat je op stap bent met een vriendin die zwart is, vooral ook vervelend voor die vriendin dus).
Verder was vandaag een dag van reisjes plannen. Na m’n tentamens ga ik een roadtrip van 14 dagen doen met wat Amerikaanse medestudenten. Garden Route, dan door tot in Mozambique (een paar dagen op het strand bijkomen) en dan weer terug richting Kaapstad. Ook wil ik tegen het einde van mijn verblijf hier naar een resort aan zee waar een Zuid-Afrikaans vriendinnetje van mij ook heengaat. Een paar dagen uitrusten (wederom) aan het strand, voorat ik weer naar Nederland vlieg. In de tussentijd wat dingen in en rond Kaapstad doen met huisgenoten enzo.
Oh, en ik heb me vandaag ook opgegeven voor een wintersport vakantie in januari! Yay! Voor het eerst in m’n leven skiën! Hopen dat ik heelhuids in Nederland aankom dus, en dat ik geen botten breek in de Alpen! Al overigens ook lekker shocking zijn: van zomer in Zuid-Afrika, naar winter in de Alpen, binnen 4 weken!
Groetjes Aukelien

  • 24 Oktober 2007 - 23:46

    Dré:

    Heey Aukelien,
    Wat leuk dat je ouders naar Zuid-Afrika zijn gekomen. Lijkt me fantastisch om ze daar de omgeving te kunnen laten zien als 'ingeburgerde' Zuid-Afrikaan.

    Super dat je je hebt ingeschreven voor de Studentenwintersport! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde en goed om te zien dat je je reizigersgeest toont door van de ene in de andere reis over te stappen ;)

    Maak ook maar een beetje reclame voor Tilburg University daar in het verre zuiden, zal de universiteit goed doen!

    Veel plezier nog komende tijd,
    X Dré

  • 25 Oktober 2007 - 17:27

    Geert:

    Heej heej,

    Lijkt me toch wel even wennen switchen tussen Engels en Nederlands. Maar leuk dat je je pa en ma ook weer eens ziet. Toch een tijd geleden lijkt me dat. En jij skiën lijkt me nog een hele kunst! (heb het zelf ook nog nooit gedaan) Maar nog veel plezier daar vakantie ganger ;) vooruit en studente ;)

    Groetjes (K)sies Geert

  • 12 November 2007 - 12:14

    Marianne:

    Heej Aukelien,

    Leuk dat je ouders er zijn. Grappig dat je ze kan rondleiden in Zuid-Afrika.
    Leuk dat je van plan bent te gaan skieen. Dan lijk je nog bruiner in die witte sneeuw!

    Tot bij de gourmet denk ik,
    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Laatste berichtje uit Kaapstad!

14 December 2007

Weer een berichtje!

03 December 2007

Verslag roadtrip

14 November 2007

Vakantie!!!

24 Oktober 2007

Ouders hier en Vakantieplannen maken!
Aukelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 9032

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: