Terug in het normale leven in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu Terug in het normale leven in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu

Terug in het normale leven in Kaapstad

Door: Aukelien

Blijf op de hoogte en volg Aukelien

09 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hej iedereen!
Ik weet het, het is alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje gepost heb, maar er gebeurt hier op het moment gewoon niet zo veel spannends… De universiteit hier geeft echt enorm veel werk op, dus we hebben allemaal niet zo veel tijd om uitjes te doen. Er zijn altijd wel een paar mensen die deadlines voor essays hebben. Komende weken worden voor mij ook enorm druk met essays, groepwerk, opdrachtjes, leeswerk en tentamenvoorbereiding, dus verwacht niet dat ik veel op m’n site ga posten! Daarna hopelijk weer wel, omdat school dan voorbij is, en we een hoop plannen hebben om dingen te ondernemen :). Jaja, nog 3 weken colleges, dan op 1, 2 en 12 november tentamens, en dan vrij!!! (Als ik tenminste geen hertentamens heb) Jeej!!! Het is echt duidelijk dat iedereen het wel weer zo’n beetje gehad heeft met school en stress, dus een paar weekjes vakantie zijn wel welkom.
In de weekenden hebben we gelukkig wel af en toe tijd om wat leuks te doen, dus ik zal even vertellen wat er de afgelopen weken gebeurd is. Het weekend na m’n laatste post zouden we op zaterdag naar Hermanus gaan, waar een walvisfestival was (Hermanus is de walvis-spot-plek), en op zondag zouden we gaan sharkdiven. Maar op vrijdagavond besloten we wat te gaan eten in Camps Bay, wat op zich erg gezellig was, tot we thuis kwamen… Ben nogal ziek geworden van m’n eten :( Wat haat ik dat, zeg! En wat een tijdsverspilling! Want dat hele weekend dus niet echt iets kunnen doen, behalve een beetje lezen. Gelukkig hadden we de maandag vrij, omdat het Heritage Day was, maar die dag dus voornamelijk gebruikt om huiswerk te maken, net als iedereen. Andrea en Els waren nog wel naar Hermanus geweest, maar die waren niet echt enthousiast erover, dus daar heb ik niet zo veel aan gemist, en het sharkdiven hebben we (alweer!) verzet. Dus al met al was het niet zo erg, maar ik baalde er wel van natuurlijk.
Het weekend erna op vrijdag wezen stappen, was een erg geslaagde avond in het Charltonhuis en in Longstreet. Ik moet eigenlijk nog steeds een keer foto’s maken daar, maar ik weet niet of het zo’n goed idee is om m’n camera mee te nemen… Bij in van de clubs waar we vaak belanden, kun je 4 verdiepingen omhoog naar het dak, dus daar heb je een leuk uitzicht :).
’s Zaterdags waren een aantal van ons uitgenodigd voor een ‘verjaardags-braai’ van een paar mensen die we op onze Botswana-trip hadden leren kennen, was wel gezellig, maar niet zo über-gezellig als onze braai afgelopen vrijdag!!! Jaja, we hebben onze eigen braai gehouden in onze tuin! Er waren behoorlijk veel mensen langsgekomen, en het was echt een groot succes, dus voor herhaling vatbaar! Het was meer een indrink-braai, dus daarna gingen veel mensen stappen. Zelf zijn we ook op stap geweest, in Claremont, waar we ook weer een hoop internationale studenten tegenkwamen. Errug goeie avond dus!!! :D
Dat was dus afgelopen weekend, zaterdag vooral uitgekaterd, en zondag met Andrea, Kati en Hillary naar het theater geweest, voor een ballet voorstelling op muziek van Queen.
Verder zijn we gisteren uit eten geweest naar Mama Africa (die tent die we eerder bijna in de fik hadden gezet). De moeder en zus van Ben, die hier een aantal weken in huis hebben gelogeerd, hadden ons daarheen meegenomen, als bedankje voor het logeren.
Oh, nog wat! We hebben een muis in huis! Andrea had hem op een gegeven moment op d’r kamer (dacht ze), dus ik kwam met het idee om hem te vangen met behulp van een tupperware bak. Loop ik de keuken in, op weg naar het kastje waar die dingen liggen, komt die muis ineens uit dat kastje rennen!!! Ik geloof dat ik ongeveer net zo hard gilde als toen ik in het ravijn sprong in Zambia… De klusjesman heeft gif neergezet, en we hebben hem al een tijdje niet meer gezien, en vandaag rook het nogal typisch in de keuken dus ik denk dat hij nu wel dood is… :S Tja, dieren in ons huis hebben duidelijk weinig overlevingskansen…
Komend weekend (nog) geen plannen, want zaterdag komen m’n ouders aan in Kaapstad, dus die zie ik dan weer na (even denken) 3 maanden!!!
Dat was het weer even, hopelijk genoeg voor jullie om een paar weekjes op te teren, want ik denk dat het wel weer even gaat duren voordat ik iets post.
Groetjes!!!

  • 09 Oktober 2007 - 20:54

    Lia:

    Hey aukelien!!!

    ik zat net te denken, a mag ook wel weer eens iets posten.. zie ik dat je net een half uurtje geleden weer bezig bent geweest! ik heb die mail helemaal niet nodig! Tom en ik waren toen straks aan het afwassen en we verbaasden ons over elkaars bezigheden. Ik leer je huisgenoten nog eens kennen. En afwassen doen ze bijna nog vaker dan ik ;) (weet niet of dat positief is ;)) Hoop dat je ouders al klaar zijn voor de verre reis en dat jullie een leuk wederzien hebben! nog maar ruim 2 maanden en dan geldt dat ook voor ons! Ik zal je morgen of iig deze week nog maar eens een veel te lange mail sturen. Heel veel groetjes, kus lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Laatste berichtje uit Kaapstad!

14 December 2007

Weer een berichtje!

03 December 2007

Verslag roadtrip

14 November 2007

Vakantie!!!

24 Oktober 2007

Ouders hier en Vakantieplannen maken!
Aukelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 9042

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: