Vakantie!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu Vakantie!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu

Vakantie!!!

Door: Aukelien

Blijf op de hoogte en volg Aukelien

14 November 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik zie hier net dat het alweer 3 weken geleden is dat ik een berichtje gepost heb, dus hier komt weer een update!
Ik ben ein-de-lijk weer klaar met school. Afgelopen maandag was mijn laatste tentamen (hoe dat gegaan is, geen idee, maar ik denk er gewoon niet meer aan). M’n ouders zijn ook weer terug in Nederland. Die laatste weken school waren behoorlijk hectisch met presentaties, essays en tentamens, maar daarna had ik even een study-break van 10 dagen. In die tijd ben ik met m’n ouders naar Simon’s Town geweest (daar is Boulders Beach, waar de pinguins rondlopen), zijn we wezen eten bij Africa Café (typisch Afrikaanse gerechten op een soort tapas-manier geserveerd, bediening loopt ook in Afrikaanse kledij enzo). We zijn naar het District Six Museum geweest (over de verplichte verhuizingen tijdens apartheid, duizenden mensen moesten toen hun huizen verlaten om ruimte te maken voor de blanken). Tenslotte ook naar Kirstenbosch geweest, een enorme botanische tuin. Was erg mooi, en gelukkig werkte het weer ook mee, dus zie hieronder de foto’s! Verder natuurlijk elke dag mee uit eten genomen door m’n ouders, dus dat is ook altijd leuk! :p Vrijdag avond zijn ze weer naar huis gegaan, en daarna ben ik toch maar gaan studeren voor mijn laatste tentamen…
Dat was dus eergisteren. Sinds dat tentamen heb ik vooral lekker een beetje zitten relaxen in de zon (helaas regent het vandaag weer…), en gister met een paar huisgenoten even naar Longstreet gegaan om gewoon een beetje rond te lopen en wat souveniertjes te kopen.
Vrijdag vertrek ik met vier studiegenootjes voor een roadtrip van twee weken. Helaas hebben die mensen vliegtickets voor 5 december, dus we zijn wel beperkt in de tijd. We gaan waarschijnlijk niet meer helemaal tot Mozambique omdat het visum daarvoor behoorlijk duur is, en de extra tijd die het kost zal het ook niet waard zijn. We blijven dus binnen Zuid-Africa, en gaan daar gewoon een beetje rondrijden, en dan vooral langs de oostkust. Hoe dat geweest is horen jullie als ik daar weer van terugkom!
Verder heb ik net gehoord dat ik uit het huis moet voordat ik ook daadwerkelijk naar huis ga, dus ik zal iets anders moeten regelen . Ik ga denk ik proberen om die laatste nachten bij vrienden door te brengen, of anders maar in een hostel, maar dat zie ik dus totaal niet zitten, dus ik ga eerst maar proberen om iets met de huisbaas te regelen (vind het ook belachelijk dat ze daar nu pas mee komen!).
Ik moet nu even snel naar de wasserette, en ik ga even lunchen met die mensen waarmee ik die roadtip ga doen, om nog even de laatste dingetjes te regelen…
Groetjes Aukelien!

  • 15 November 2007 - 19:58

    Geert:

    Heej heej,

    ben ik nog zo traag ben ik nog als eerste. :) maar morgen (vrijdag) dus op roadtrip. Lijkt me cool! En dat zal het ook best zijn. Wel dom dat je je huis uit moet. Maar je regelt wel iets moois denk ik ;) veel plezier op je trip.

    groetjes xx geert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Laatste berichtje uit Kaapstad!

14 December 2007

Weer een berichtje!

03 December 2007

Verslag roadtrip

14 November 2007

Vakantie!!!

24 Oktober 2007

Ouders hier en Vakantieplannen maken!
Aukelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 9045

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: