Verslag roadtrip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu Verslag roadtrip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu

Verslag roadtrip

Door: Aukelien

Blijf op de hoogte en volg Aukelien

03 December 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ben weer terug van m’n roadtrip! Een hoop mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan. Ik zal er even een verslagje van geven. Onderweg helaas niet zo vaak de kans (en zin) gehad om online te gaan, dus vandaar alleen een achteraf-bericht.
Vrijdagochtend (de 16e) vertrokken. Anderhalf uur later dan gepland, goed begin! De eerste dag doorgereden naar Oudtshoorn. Daar hebben we zaterdags de Cango Caves en een struisvogelboerderij bezocht. In die grotten kon je een soort adventure toer doen, waarbij je door allerlei nauwe ruimtes moest zien te klimmen. Later (gelukkig) hoorden we dat er een tijd geleden een vrouw vast was komen te zitten omdat ze euh… iets te zwaarlijvig was. Dat heeft toen ongeveer 10 uur geduurd! Gelukkig is er in onze groep niets misgegaan… Bij de struisvogelboerderij ook een rondleiding gehad. M’n reisgenoten hebben er allemaal één gereden, maar dat ging mij toch echt te ver (je moest eens zien hoe dat in z’n werk gaat…) Dan eet ik toch liever een struisvogelbiefstuk, dat voelen ze tenminste zelf niet meer. Die dag zijn we doorgereden naar Karatara, een minidorpje dicht bij Knysna, waar we bij een familie in huis gelogeerd hebben. Die mensen namen ons de volgende dag (zondag inmiddels) mee voor een kleine wandeling in het bos. Daarna zijn we doorgereden naar Knysna. Daar hebben we eigenlijk alleen een beetje rondgelopen en gegeten aan het waterfront.
Maandag naar Tsitsikama gereden, met tussenstops in Buffels Bay en Featherbed (geloof ik). In dat hostel had Nicole het zo naar d’r zin dat ze eigenlijk nog een extra nacht wilde blijven (zonder ons dus)… Wat een goed idee, in de middle of nowhere! Gelukkig hebben we d’r toch van kunnen overtuigen om toch met ons mee verder te gaan.
’s Ochtends ben ik met Leo en Neil een stuk gaan mountainbiken (naar beneden was leuk, naar boven iets minder…). Eindelijk weer het gevoel dat ik iets aan m’n conditie deed! ’s Middags naar de diepste bungeejump ter wereld (geloof ik) gereden. Nee mam, ik heb niet gesprongen. Alleen Nicole! We konden alleen van een heel grote afstand kijken, dus van de sprong zelf hebben wij niet veel meegekregen. ’s Avonds geslapen in Jeffreys Bay (waar dus echt niets te doen is), en de volgende dag naar een watervalletje gegaan.
Donderdag onze eerste lekke band gekregen. Gelukkig kwamen net drie van mijn huisgenoten voorbij gereden, die ook op roadtrip waren, en Cord heeft ons dus even geholpen (wat toch wel erg fijn was). We waren ondertussen onderweg naar Coffee Bay, waar we twee nachten gebleven zijn. Vrijdagochtend vroeg de zonsopgang proberen te zien, maar de zon bleek achter de rotsen op te komen… Toen we daarna voor de tweede keer (nu definitief) opstonden, werd ik behoorlijk beroerd. Later bleek dat van de malariapillen te komen, die je dus níet op een nuchtere maag moet innemen… De ochtendwandeling heb ik dus moeten missen, maar ’s middags zijn we nog een village tour gaan doen, waar we ook een hoop moesten wandelen. Die ochtend heb ik dus kunnen gebruiken om lekker even te chillen in m’n eentje.

Hmm, het wordt wel een erg lang verhaal nu. Zal proberen wat minder uitvoerig te zijn vanaf nu…
Zaterdag naar Port Edward gegaan, als rustpunt tussen Coffee Bay en Durban. Allemaal lekker even bij kunnen komen: er was stroom, water, een wasmachine en een kamer voor onszelf (in plaats van gedeeld met zeven anderen).
Zondag dus naar Durban, voor twee nachten. Maandag middag een beetje door de stad gelopen, op zoek naar wat musea. ’s Avonds een film gekeken (tja, daar kom je niet onderuit als je met Amerikanen onderweg bent…) Dinsdagochtend met Kate gaan winkelen in het winkelcentrum dat verleidelijk dichtbij het hostel lag. Je moet toch wat hè, als je niet wil uitslapen en de rest wel… ’s Avonds naar Kasane, bij de Drakensbergen, gegaan. Knus bij kaarslicht zitten kaarten omdat de stroom uitgevallen was (die viel uit terwijl ik op de wc zat in het sanitairblok, 20 meter van onze kamer vandaan)
Woensdag naar het Royal National Park (weet niet of ik dat goed heb…), waar we de rotstekeningen bekeken hebben van de Xhosa’s. Daarna naar Bergville gegaan, waar we ’s avond lekker hebben zitten chillen in de bar van het hostel (en ’s middags een uur op zoek zijn geweest naar een pinautomaat).
Donderdag gingen de mannen ’s ochtends vroeg weer mountainbiken, maar mijn hoofd deed nog iets te veel pijn om mee te kunnen gaan. ’s Avonds naar Philopolis gereden waar Sonya, een studiegenootje, bezig is met een soort stage. Daar zijn we uiteten geweest (waar we een dag van te voren aan moest kondigen wat we wilden eten zodat ze eten in konden slaan), en de volgende dag gaf Sonya ons een kleine rondleiding door het dorp Vreemd dorp was dat… Apartheid en de Boer-war was daar nog niet helemaal tot een einde gekomen.
Die middag zijn we weer richting Kaapstad gegaan, waar we ’s avonds aankwamen.

Sinds vrijdagavond niet heel veel meer gedaan, behalve een beetje vakantie vieren in de achtertuin :p. Zaterdag kwamen m’n Zwitserse huisgenoten terug van een kort tripje, en vandaag zijn Cord, Kati en Andrea weer thuisgekomen van hun roadtrip, dus ik ben nu ook niet meer alleen in huis.
Gister nog naar Kirstenbosch geweest met Kate en Nicole, om te picknicken, altijd leuk :)

Groetjes Aukelien!

  • 03 December 2007 - 15:54

    Anouk:

    Hee meis,

    Dat is lang geleden! Super leuk om je verhaal te lezen en heel vet wat je allemaal mee maakt daar. Het einde komt voor jou ook al een beetje in zicht toch? Wanneer kom je weer naar huis? Ik vind dat het wel lang genoeg geduurd heeft. Kunnen we eindelijk lekker met zn allen naar de Efteling! En daarbij komt dat ik het beu ben om alleen vanuit de stad naar West te fietsen.. ;) Geniet er nog maar even van en tot snel weer! Ga ik nu even je foto's bekijken.

    Liefs Anouk

  • 03 December 2007 - 15:56

    Aukelien:

    Heej, da's een snelle reactie! Er volgen ws nog wat meer foto's, maar die krijg ik vnv! Heb je nog wat om naar uit te kijken :)

  • 03 December 2007 - 16:34

    Geert:

    Heej,

    Zo zo lang verhaal. Maar de roadtrip was dus wel een succes?(kort samengevat)Toch lijkt zo'n half jaar snel voorbij te gaan daar is het niet? jammer dat je niet gebungeejumpt hebt, lijkt me wel iets voor jou ;) Maar ik ga weer eens verder aan mij gedichtjes voor sinterklaas. Geniet nog maar flink van je laatste weken ;)

    Groetjes kusjes geert

  • 07 December 2007 - 08:55

    Lia:

    hey a,
    heb nu pas tijd kunnen vinden om je verhaal te lezen! sta er ook een beetje van te kijken dat je niet gebungyjumped hebt, had ik wel verwacht! heb je nu alleen nog maar vakantie? relaxed hoor... geniet er nog maar ff van want ik zie dat het vandaag alweer 7 dec is! heb je nog iets aan sinterklaas gedaan trouwens?

    Groetjes en een knuffel,
    Lia

  • 11 December 2007 - 19:52

    Tonneke:

    hee a,

    echt mooi daar!!! wat doe jij daar allemaal leuke dingen. die bungee had je wel moeten doen :P!

    groetjes tonneke
    ps :P

  • 11 December 2007 - 19:54

    Tonneke:

    valt me wel van je tegen dat je niet op die struisvogel ging zitten hoor :P,
    maar ja die is nog wat groter dan het kleine hondje van de buren, dus ja was wel te verwachten

    groetjes

  • 12 December 2007 - 16:58

    Corneel:

    Hey Auk,
    Ben je het nu nog niet beu daar? In dat geval, geniet nog maar eventjes van je laatste week daar!
    Ik kijk uit naar je terugkomst!

    Groetjes en kusjes ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Laatste berichtje uit Kaapstad!

14 December 2007

Weer een berichtje!

03 December 2007

Verslag roadtrip

14 November 2007

Vakantie!!!

24 Oktober 2007

Ouders hier en Vakantieplannen maken!
Aukelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 9043

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: