Weer een berichtje! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu Weer een berichtje! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aukelien Bosma - WaarBenJij.nu

Weer een berichtje!

Door: Aukelien

Blijf op de hoogte en volg Aukelien

14 December 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jullie hebben alle recht om jaloers op mij te zijn! Het weer hier is echt heeerlijk!! Flink zonnig, en af en toe een wolkje en een briesje wind om een beetje af te koelen. Je begrijpt: ik ben gister enorm verbrand… Het is ook ideaal weer voor een braai, dus dat gaan we vanavond doen. Nog een reden voor dat is dat na vanavond het huis écht begint leeg te druppelen. Twee Zwitsers gaan reizen, Andrea gaat naar huis, en vanaf die dag gaat er elke dag wel iemand weg. De problemen met de huur van het huis zijn opgelost, ik hoef niks extra’s meer te betalen, en hoef ook niet op zoek naar een hostel. De laatste twee dagen moet ik wel verhuizen, maar dat is binnen Rondebosch, en bij mensen die ik ook al ken, én ik hoef er niets voor te betalen.
Het is wel een raar idee hoor, dat ik over een ruime week weer in Nederland ben! Ergens ben ik er wel klaar voor, maar ergens had het hier ook nog wel langer mogen duren.

Nu even over wat ik de laatste tijd gedaan heb…
Ben sinds m’n laatste berichtje maar twee keer naar het strand geweest. Het probleem is dat je hier zo afhankelijk bent van mensen met auto’s. Het is een beetje lastig om op jezelf eropuit te gaan. Ben ook nog eens een keer naar Kirstenbosch gegaan, dit keer met wat huisgenoten. Afgelopen zondag afscheid genomen van Hillary, die weer naar huis ging. Met haar naar de Tafelberg gegaan (nee, niet gewandeld!) en uit eten geweest in de Bo-Kaap. Zondagavond met Andrea naar Kayelitsha gegaan, waar we een nachtje overgebleven zijn in een heuse B&B. Erg interessante ervaring. Dit was namelijk een gewoon huis van steen, in plaats van een krot, waar het grootste deel van de townships uit bestaat. Maar er is dus ook een gedeelte van de mensen dat het zich kan permitteren om in een stenen huis te wonen. De volgende dag ook een wandeling gedaan door het township, en dan zie je al die krotten, en kinderen die door de straten zwerven omdat hun ouders de hele dag bezig zijn ergens geld vandaan te halen.
Woensdag ben ik eindelijk gaan sharkdiven! Alleen Andrea en ik waren nog over die wilden gaan, en omdat Els al eerder betaald had, en het niet terug kon krijgen, kon ik gratis mee :). Helaas was het haaienseizoen al over, dus we hebben er niet heel veel gezien. Maar we hebben er wel een paar gezien, dus dat was wel een bijzondere ervaring. De bedoeling was dat je jezelf in de kooi liet zakken, en daarvandaan zou je dan de haaien kunnen zien. Maar dat kwam er op neer dat je een uur in die kooi moest hangen voordat er daadwerkelijk een haai voorbij kwam, en áls er dan een was kon je niks zien door het donkere water… Andrea en ik hebben dus vooral bovenop de boot gezeten, omdat je vandaar ook wel haaien kon zien, alleen niet van zo dichtbij. Maar dan hoefden we in ieder geval niet de hele tijd in dat koude water te hangen. Van te voren waren we door iedereen gewaarschuwd dat de meeste mensen behoorlijk misselijk werden op die boot en we waarschijnlijk wel zouden moeten overgeven. Gelukkig is dat bij ons niet gebeurd, dus daar waren we ook wel opgelucht over. Ook nog wat slims van mij, ik was mijn portemonnee, bril en hoedje verloren op die boot. Was dus wel even paniek, omdat ik zonder portemonnee absoluut geen geld meer had, en ook geen toegang tot. En zonder bril is ook niet zo’n succes als ik 11 uur moet vliegen, en overstappen in Londen. Na een dag stressen kreeg ik van de sharkdive-mensen te horen dat ze m’n spullen gevonden had, dus gisteravond kwamen ze het netjes even brengen. En alles zat er nog in! Wat een opluchting was dat zeg! Zag mezelf al echt 10 dagen hier in Kaapstad rondlopen zonder geld… :s
Dat waren wel even de belangrijkste dingen. Het verslag over de braai van vanavond volgt nog!

Groetjes Aukelien

  • 15 December 2007 - 15:41

    Siona:

    Heej Aukelien,

    Eéééindelijk weer een es berichtjes van mij haha ;)! Tis echt schandalig, maar tis hier in Tilburg echt superdruk geweest de laatste tijd. Super tof om te lezen dat je nog zo'n leuke dingen hebt gedaan! En fijn dat je t er nog ff inwrijft dat jij zulk mooi weer hebt daar, terwijl wij hier in de kou voor de tentamens aan t studeren zijn..bedankt haha ;)!
    Ik ben natuurlijk superblij dat je binnenkort weer terug bent, maar kan me voorstellen dat je daar nog wel iets langer had kunnen blijven. We zien elkaar iig met oud & nieuw, dan kunnen we weer flink bijkletsen..want via berichtjes of e-mails is ook niet alles :P!
    Geniet nog van je laatste dagen daar en alvast een hele goede terugreis!

    Tot snel, veel liefs Siona xx

  • 16 December 2007 - 15:06

    Lia:

    Hey A!
    hoeist nou? :) jij vermaakt je wel daar, wat zullen wij jaloers zijn als jij met je bruine kop terugkomt... alhoewel je er op die foto niet heel bruin uitziet, maar dat zal wel schijn zijn... voor het wow-effect :) Nog heel veel plezier daar en tot volgende week!!!!!!!!!

    Groetjes en liefs, Lia

  • 16 December 2007 - 15:50

    Geert:

    Heej Heej,

    ik ben zeker jaloers, hier is het veel te koud naar mijn zin. Dus geniet nog maar van die warmte ;) cool dat je hebt gesharkdived alleen weer jammer dat de haaien niet echt wilden komen. Maarja je kan niet alles hebben, warmte en haaien. Maar daar is dus duidelijk een grens van arm en rijk(er) ? lijkt me best raar. Mooie foto's en geniet nog eff ;)

    Groetjes xx geert

  • 17 December 2007 - 13:35

    Marianne:

    Heej A,

    Fijn dat je bericht al zo begint om het lekker erin te peperen.. Het klinkt allemaal heel heerlijk. Vooral het weer. Hier hebben ze het al over schaatsen..
    Nog veel plezier de laatste dagen!

    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Laatste berichtje uit Kaapstad!

14 December 2007

Weer een berichtje!

03 December 2007

Verslag roadtrip

14 November 2007

Vakantie!!!

24 Oktober 2007

Ouders hier en Vakantieplannen maken!
Aukelien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 9044

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: